Kaip skatinti širdies sveikatą, Populiariausi


Tokius kūno tarpusavio ryšius tyrinėjantys mokslininkai sako, kad norint išlikti sveikiems, reikia skirti dėmesio visomis kūno dalimis. Širdis ©  Shutterstock Susiję straipsniai Jodo trūksta daugumai lietuvių, tačiau jo stygių pastebėti nelengva   7 Gydytojai sako, kad širdžiai galima rimtai pakenkti netinkamai rūpinantis, regis, visai su ja nesusijusiais organais ar turint netinkamų įpročių, rašoma pranešime spaudai.

Susijusios ligos

Pavyzdžiui, ar žinojote, kad širdies ligos gali būti susiję su netinkama burnos higiena? Jūsų dėmesiui — 4 įpročiai, kenkiantys širdies veiklai ir galintys sukelti rimtus jos sutrikimus.

Ruduo - pasiruošimas žiemai

Stengiantis jų atsisakyti ir pakeliui save saugant patartina atsigręžti ir į gamtos dovanas. Netinkama burnos higiena Netinkamas rūpestis burnos ertme, dantimis ir dantenomis yra toks pats rimtas širdies ligas sukeliantis faktorius kaip ir padidėjęs cholesterolis.

Netinkamai valant dantis ir tarpdančius, burnos ertmėje besikaupiančios bakterijos per dantenas gali patekti į kraują, paveikti kraujagysles ir širdį, sutrikdyti kraujotaką ir sukelti rimtas ligas: insultą, išeminę širdies l igą ar endiokarditą.

Ką daryti, kad širdies ligos nekirstų iš pasalų? | NORTHWAY Vilnius

Burnoje tarpstančių bakterijų neretai randama aterosklerotinėse plokštelėse kraujagyslėse, dėl kurių siaurėja ir standėja arterijos, kartais sukeldamos gyvybei pavojingus simptomus. Vadinasi, iš uždegiminės burnos gleivinės ar per gendančių dantų šaknis bakterijos gali keliauti kraujagyslėmis iki pat širdies, sutrikdyti jos veiklą ir sukelti net ūmų miokardo infarktą.

Todėl burnos higiena reikėtų nuolat rūpintis. Taisyklingai valant dantis, pašalinama didelė dalis maisto nuosėdų ir bakterijų. Būtina naudoti dar ir tarpdančių siūlą — juo išvaloma apie 35 proc.

Per daug druskos Kai kuriose Vakarų Europos šalyse vykdyti tyrimai parodė, kad per parą žmogus su maistu gauna vidutiniškai gramų druskos. Panašų kiekį druskos vartoja ir Lietuvos gyventojai.

Tačiau Pasaulinė sveikatos organizacija PSO sveikiems žmonėms rekomenduoja neviršyti 5 gramų druskos per dieną.

hipertenzija ir rūkymas hipertenzija bruknių

Tam tikromis ligomis sergantiems žmonėms druskos vartojimą rekomenduojama riboti iki 2 gramų per dieną arba visai jos atsisakyti. Viena pagrindinių druskos pertekliaus sukeliamų problemų — aukštas kraujospūdis, verčiantis širdį sunkiau dirbti.

Kuo širdžiai kenkia druska?

kaip numesti svorį hipertenzija sergančiam asmeniui sumažinti spaudimą esant hipertenzijai

Joje esantis natris organizmui reikalingas, tačiau per didelis jo kiekis kaupiasi ir sulaiko vandenį. Per daug skysčių trukdo sklandžiai dirbti inkstams, kaip skatinti širdies sveikatą to sunkiau dirba širdis, tinsta kūnas, galiausiai — didėja arterinis kraujospūdis ir apkraunama širdis. Todėl medikai rekomenduoja visiškai atsisakyti druskos vartojimo, bet nepamiršti, kad druskos gauname ne tik įsibėrę į patiekalą, bet ir vartodami rūkytus, konservuotus gaminius, kepinius ar duoną.

Druską patiekaluose galima pakeisti prieskoniais kajeno pipirais, citrinų žievelėmis, česnako ar paprikų milteliais ir pan.

kaip miegas veikia hipertenziją ar būtina sumažinti kraujospūdį sergant hipertenzija

Rekomenduojama pasidomėti perkama druska ir įsigyti tokią, kurioje mažesnis natrio ir didesnis kalio kiekis. Kalis reguliuoja rūgščių ir šarmų pusiausvyrą kraujyje, skatina natrio bei perteklinio vandens pašalinimą. Tai normalizuoja kraujospūdį, pagerina kraujotaką ir organų aprūpinimą deguonimi. Sėdimas darbas ir nepakankamas judrumas Virš dviejų trečdalių žmonių nepakankamai juda ir renkasi pasyvų laisvalaikį.

Raktiniai žodžiai

O kur dar sėdimas darbas ir daug streso? Tokiomis aplinkybėmis fiziniam aktyvumui nelieka arba laiko, arba noro. Tačiau mažas fizinis aktyvumas ir sėdimas darbas — vieni svarbiausių koronarinės širdies ligos rizikos veiksnių. Nejudriam žmogui sutrinka kraujospūdžio reguliacija, didėja svoris, kraujyje daugėja lipidų, kinta gliukozės apykaita organizme. Tai skatina aterosklerozės, o kartu — ir koronarinės širdies ligos vystymąsi. Kita vertus, net lengvas fizinis aktyvumas saugo nuo širdies ligų ir mažina mirties riziką.

Diana Bumelytė

Sportas treniruoja širdį, padeda jai susitraukinėti ir išstumti reikiamą kraujo tūrį. Judrių žmonių pulsas retesnis, tankėja lėčiau, t. Judėjimas padeda kovoti su insultu, širdies ir kraujagyslių ligomis, II tipo cukriniu diabetu, artritu, depresija. Todėl norintys tausoti širdį turėtų bent minimaliai mankštintis.

  1. Širdies sveikata būtina rūpintis ne tik susirgus - DELFI Gyvenimas
  2. Hipertenzija ligos simptomas
  3. Ką daryti, kad širdies ligos nekirstų iš pasalų?
  4. Širdies sveikata: kokie pavojai tyko per karščius? - viesvilesvaikai.lt
  5. Ieškoti Širdies sveikata: kokie pavojai tyko per karščius?
  6. Pasaulinės širdies dienos proga kviečia duoti pažadą - LRT

Tiesa, specialistai sako, kad aktyvus sportas jaunystėje neapsaugo nuo ligų vyresniame amžiuje, todėl apsauginės reikšmės turi tik dabartinis kasdienis judėjimas.

Per mažai miego Norintys turėti sveiką širdį žmonės turėtų kas naktį išmiegoti val.

Nuorodos kopijavimas

Britų mokslininkai neseniai įspėjo, kad trumpesnis miegas gali didinti išeminės širdies ligos arba insulto rizikas. Pasirodo, miegas veikia gliukozės apykaitą, kraujo kaip skatinti širdies sveikatą, kortizolio išsiskyrimą ir įvairius uždegiminius procesus. Lietuvoje atlikus tyrimus paaiškėjo, kad prasta miego kokybė itin būdinga sergantiems širdies ir kraujagyslių ligomis.

Vienas tyrimų parodė, kad mažiausią riziką susirgti išemine širdies liga, vėžiu, patirti širdies smūgį turėjo kas naktį miegantys val. Tuo metu mažiau negu 5 valandas miegantieji rizikuoja dideliu kraujospūdžiu. Todėl medikai skatina širdį saugančius žmonės kuo mažiau nukrypti nuo rekomenduojamų miego valandų.

Pagalba — iš gamtos Viena pagrindinių sąlygų, norint gerai jaustis, yra sveikas gyvenimo būdas.

SOS! Širdis už borto! - viesvilesvaikai.lt

Todėl reikia atidžiai rinktis, ką valgyti, kiek judėti, tinkamai ilsėtis, vengti streso ir rūpintis visu organizmu. O jeigu ir pajaučiame nemalonius pojūčius širdies plote, krūtinėje, verta prisiminti, kad kai kurie augalai puikiai gali padėti neutralizuoti per didelį kraujo spaudimą, nuraminti širdį ir sustiprinti širdies raumenį.

Jie — saugi alternatyva nenorintiems griebtis cheminių preparatų. Žolelių tinktūros tokios kaip gudobelių, valerijonų, sukatžolių — vienas seniausių augalinės terapijos būdų — laikomas saugiu ir veiksmingu vaistu.

ar galima valgyti barbekiu su hipertenzija magnio b6 ir hipertenzija

Tinktūrose tirpinami augalai veiksmingiau atiduoda veikliąsias medžiagas, geriau išsilaiko ir yra puikiai pasisavinami plonajame žarnyne, todėl greičiau ir efektyviau padeda širdžiai, kraujagyslėms, nervų sistemai ir kaip skatinti širdies sveikatą. Vandens pagrindu pagamintos tinktūros ar arbatos nėra tokios veiksmingos, todėl patartina rinktis tinkamai ir profesionaliai parengtus spiritinius užpilus — alkoholis pagreitina medžiagų įsisavinimą, kadangi dalis veikliųjų medžiagų pasisavinama iš karto per burnos gleivinę.

Tai svarbu, nes greita pagalba yra itin aktuali susidūrus su širdies sutrikimais. Šie preparatai laikomi saugūs, nes tinktūrose naudojami etanolio kiekiai yra tokie nedideli, kad nesukelia jokio šalutinio poveikio.

Žinoma, esant rimtesniems simptomams būtina pasikonsultuoti su gydytoju, tačiau ir laukiant vizito pas medikus galima sau padėti. Klausk psichoterapeuto Į klausimus atsakys psichoterapeutė Aistė Jasaitytė - Čeburiak. Atsakymų ieškokite Delfi Plius.