Nemiga ir hipertenzija


Tačiau kai kuriems žmonėms gaila aukoti tiek laiko miegui, ir jie stengiasi miegoti ne daugiau 5—6 val. Tačiau taupymas miego sąskaita neretai atsigręžia prieš mus: nekokybiškas miegas, kaip ir miego trūkumas, gali tapti ligų priežastimi, pavyzdžiui, hipertenzijos.

Saldus miegas = sveikas kraujo spaudimas

Neigiami nemigos padariniai Miegas nėra tuščias laiko švaistymas. Kai žmogus miega, susilpnėja jo fiziologinės funkcijos, pakinta jų darbo režimas, išnyksta sąmoningas psichikos aktyvumas. Taigi miego metu visi mūsų organai ilgisi, o smegenys dirba ir ruošiasi naujos dienos iššūkiams.

nemiga ir hipertenzija

Dažniausias miego sutrikimas — nemiga. Moteris ir vyresnius kaip 65 metų žmones nemiga kankina 1,5 karto dažniau. Vienišiems žmonės pvz. Nemiga dažniau vargina ir sergančiuosius įvairiomis ligomis, tarp jų ir nemiga ir hipertenzija sutrikimais.

Svarbiausi neigiami nemigos padariniai — padidėjusi depresijos ir širdies bei kraujagyslių ligų rizika. Ilgai besitęsiantis miego trūkumas gali sukelti hipertenziją, širdies ritmo sutrikimus ir taip didinti kitų širdies ligų riziką. Yra duomenų, kad miegantieji mažiau kaip 6 val.

nemiga ir hipertenzija

Kaip kinta kraujospūdis miego metu? Tai lemia sumažėjęs simpatinės nervų sistemos aktyvumas.

Ką būtina žinoti apie miego sutrikimus

Tačiau kartu miegant kone keturis kartus padidėja renino inkstuose sintetinamo fermento, kuris padeda reguliuoti kraujo spaudimą koncentracija kraujyje. Didžiausias kraujo spaudimas dažniausia būna paryčiais, nes tuomet simpatinė nervų sistema suaktyvėja, o nemiga ir hipertenzija koncentracija kraujyje išlieka tokia pat didelė.

Miego sutrikimai gali paskatinti kraujospūdžio didėjimą. Pavyzdžiui, sergant miego apnėja apnėja — kvėpavimo sustojimas daugiau kaip 10 s miego metu didina naktinį kraujospūdį.

Hipertenzija – kodėl spaudimą matuotis būtina?

Svarbu žinoti, kad būtent padidėjęs naktinis kraujo spaudimas turi didelę reikšmę tokių ligų, kaip insultas ar infarktas, išsivystymui. Kiek turi miegoti sveikas žmogus?

Tiek, kad dieną jaustųsi budrus. Paprastai nuo 7 iki 9 valandų kiekvienam žmogui skirtingai geros kokybės miego.

nemiga ir hipertenzija

Kiek turėtų miegoti sergantysis hipertenzija? Hipertenzija dažnai vystosi be aiškios priežasties.

Noras eiti miegoti anksti gali būti susijęs su širdies ligomis

Tokiu atveju ji vadinama pirmine arterine hipertenzija. Ši forma sudaro apie 90 proc. Rečiau kraujospūdis didėja sergant inkstų, endokrininėmis ar kitomis ligomis apie 10 proc. Taigi pirminė hipertenzija nustatoma dažniausiai, ir ji yra plačiai paplitusi.

Hipertenzijos simptomai

Didelis išlieka ir mirtingumas nuo širdies ir kraujagyslių ligų, o žinodami, kad arterinė hipertenzija yra svarbus šių ligų rizikos veiksnys, mokslininkai nuolat ieško būdų, kaip veiksmingai mažinti padidėjusį kraujospūdį, analizuoja, kokių veiksnių ar elgesio korekcija galėtų lemti kraujospūdžio normalizavimą, gydymo veiksmingumą. Žodžiu, nuolat ieškoma naujų reikšmingų ligos rizikos veiksnių, analizuojami jau žinomi, kad hipertenzija būtų kuo geriau valdoma, kad būtų veiksmingų priemonių jai išvengti.

  1. Neurologinės ligos, miego sutrikimai Ką būtina žinoti apie miego sutrikimus Miego sutrikimai — tai sveikatos problema.
  2. Hipertenzija 1 stadija, 2 rizikos laipsnis

Vienas tokių veiksnių yra miegas. Neseniai JAV mokslininkai atliko tyrimą, kurio rezultatai parodė, kad pirmine hipertenzija sergantys žmonės turėtų miegoti 5—8 val. Jei miegama trumpiau ar ilgiau, tai gali didinti insulto riziką.

Nustebsite, kaip miegas susijęs su hipertenzija

Tokie rezultatai gauti išanalizavus daugiau nei tūkst. Rezultatai parodė, kad 14 proc. Tyrimo rezultatai nepakito įvertinus ir gretutines tiriamųjų ligas, elgseną, fizinį aktyvumą, žalingus įpročius. Kol kas mokslininkams nėra iki galo aišku, kaip miego trukmė veikia kraujo spaudimą ir hipertenzijos komplikacijų vystymąsi. Manoma, kad įtakos tam turi hormoninės sistemos pokyčiai, kurie yra susiję su miego trukme.

Miego kokybė yra svarbus arterinio kraujo spaudimo veiksnys.

nemiga ir hipertenzija

Tad ir miegas, kaip sveikos gyvensenos dalis, norint išvengti hipertenzijos, irgi turi būti sveikas.