Omega riebalų rūgščių širdies sveikata, Omega-3 riebalų rūgštys


Galvoja, kad skauda skrandį, bet iš tikrųjų signalą siunčia širdis: profesorius pataria, kada skubėti pas medikus   41 Profesorius dr.

Williamas S. Harrisas yra vienas žymiausių ir dažniausiai cituojamų ekspertų pasaulyje. Profesorius per 39 karjeros metus yra parašęs arba bendradarbiavo rašant virš mokslinių straipsnių širdies ligų diagnozavimo ir prevencijos, organizmo atsparumo ir omega-3 rūgšties temomis.

Omega-3 riebalų rūgštys gerina širdies darbą Gruodžio 19d.

Šiuo metu prof. Pateikiame interviu su profesoriumi apie širdies ir kraujagyslių ligas: — Profesoriau, ką galite pasakyti apie Lietuvos gyventojų mirtingumą nuo širdies ir kraujagyslių ligų Europos ir pasaulio kontekste? Eurostato duomenimis, Lietuvoje užfiksuotas didžiausias mirtingumas nuo šių ligų iš visų Europos Sąjungos ES valstybių narių.

Vienam milijonui Lietuvos gyventojų tenka 5 mirčių, sukeltų širdies ir kraujagyslių ligų. Tai — labai didelis skaičius!

omega riebalų rūgščių širdies sveikata sokineja spaudimas ir pulsas

Remiantis kitu rastu duomenų šaltiniu, praėjusiais metais m. Lietuvoje mirė 39 žmonės. Daugiau nei pusė 55,4 proc. Kokios, jūsų nuomone, yra pagrindinės šios tendencijos priežastys? Nors lietuviai žino sveikos mitybos ir gyvensenos principus, tačiau ne visada jais vadovaujasi. Kitas svarbus veiksnys gali būti nepakankamas omega-3 riebalų rūgščių turinčių maisto produktų vartojimas. Remiantis Sveikatos parametrų ir vertinimo instituto radijo dažnio abliacijos koeficientu, dėl nepakankamo omega-3 riebalų rūgščių turinčių maisto produktų vartojimo m.

Lietuvoje nuo išeminės širdies ligos mirė 1 žmonės. Omega-3 riebalų rūgščių trūkumo sukeltos išeminės širdies ligos mirtingumas yra didesnis tarp vyresniojo amžiaus Lietuvos gyventojų. Šioje amžiaus grupėje 44 žmonės mirė nuo išeminės širdies ligos, kurią sukėlė omega-3 riebalų rūgščių trūkumas.

Tai atitinka 42,45 mirties atvejo tūkst. Antrą vietą pagal mirtingumą užima augliai. Regis, širdies ir kraujagyslių ligos žmones užklumpa nepriklausomai nuo aplinkybių. Širdies ir kraujagyslių ligos taip pat gali būti genetiškai paveldimos. Omega-3 ©  Shutterstock — Ar galima teigti, kad širdies ir kraujagyslių ligoms lengviau užkirsti kelią nei onkologiniams susirgimams?

omega riebalų rūgščių širdies sveikata gydomasis ėjimas nuo hipertenzijos

Apie širdies ir kraujagyslių ligų priežastis žinome kur kas daugiau nei apie vėžį, taigi, širdies ir kraujagyslių ligų prevencinės programos paprastai yra kur kas geresnės nei vėžio. Be to, širdies ir kraujagyslių ligos dažniausiai lengviau gydomos nei vėžys, kurio yra įvairių rūšių. Viena vertus, galima pakeisti savo gyvenimo būdą, siekiant sumažinti riziką susirgti vėžiu. Pavyzdžiui, mesti rūkyti atsisakę šio žalingo įpročio taip pat sumažinsite širdies ir kraujagyslių ligų tikimybę — dviguba nauda!

Kita vertus, skirtingai nei širdies ir kraujagyslių ligų atveju statinai blogojo cholesterolio kiekiui mažinti, angiotenziną konvertuojančio fermento inhibitoriai, beta blokatoriai kraujo spaudimui mažinti ir kt. Kokius veiksmus reikia atlikti, norint tinkamai užkirsti kelią šioms ligoms? Nuo ko pradėti? Kai kurie iš jų yra genetiniai, kiti — aplinkos gyvenimo būdas, mityba, stresas, fizinis aktyvumas, rūkymas ir t.

Genetinių rizikos veiksnių pakeisti nepavyks bet jau kol kas!

Möller's širdžiai - viesvilesvaikai.lt

Mityba hipertenzijai lentelė svarbu sumažinti cholesterolio kiekį kraujyje ir kraujo spaudimą jeigu per aukštas. Mano kompetencijos sritis — omega-3 riebalų rūgštys jų gausu žuvų taukuose, menkių kepenyse ir kt. Esu įsitikinęs, kad per mažas omega-3 riebalų rūgščių kiekis kraujyje yra dar vienas širdies ir kraujagyslių ligų rizikos veiksnys.

Laimei, jį galima gerokai paprasčiau sumažinti nei kraujo spaudimą ar cholesterolio kiekį, nes nereikia jokių vaistų.

Omega-3 riebalų rūgštys gerina širdies darbą

Tiesiog valgykite daugiau maisto produktų ypač riebių žuvųsudėtyje turinčių omega-3 riebalų rūgščių, arba gerkite specialius maisto papildus žuvų taukai, menkių kepenų taukai, tam tikrų dumblių preparatai, krilių taukai ir kt.

Šis indeksas yra susijęs su kraujo tyrimu, kurį sukūrėme maždaug prieš ą metų jam atlikti užtenka lašelio kraujo. Jis parodo, kiek jūsų kraujyje ir audiniuose yra omega-3 riebalų rūgščių.

Omega-3 riebalų rūgštys Kas tai? Dar m. Taip yra todėl, nes jie valgo didelius kiekius jūros gėrybių [1]. Omega-3 riebalų rūgštys skirstomos į dar kelias. Jos randamos žuvyje, jūros gėrybėse ir be abejo — maisto papilduose žuvų taukuose [2].

Mes manome, jog optimali omega-3 riebalų rūgščių koncentracija kraujyje yra 8—12 proc. William S. Kokie yra geriausi?

Omega-3 riebalų rūgštys

Vis dėlto, jei nevalgote žuvies tiek, kiek valgo japonai penkis kartus per savaitębe maisto papildų greičiausiai neišsiversite, jei norite, kad jūsų omega-3 riebalų rūgščių koncentracijos kraujyje indeksas būdų optimalus.

Kalbant apie šią papildų kategoriją, geriausiai tinka tie gaminiai, kurių sudėtyje yra didžiausias eikozapentaeno rūgšties ir dokozaheksaeno rūgšties kiekis. Veiksmingos tiek kapsulės, tiek skysti taukai. Ar yra konkretus amžius, kurio sulaukus būtina pradėti rūpintis savo širdies sveikata?

Sutinku dėl jaunų žmonių įsitikinimo, jog omega riebalų rūgščių širdies sveikata nepažeidžiami, ir nenori imtis veiksmų sumažinti sunkių ligų riziką ateityje. Nežinau, kaip juos motyvuoti.

Tai ne mano sritis. Žinau tik tiek, kad yra įrodymų, patvirtinančių maisto papildų su omega-3 riebalų rūgštimis naudą ir vaikystėje, ir paauglystėje, ir sulaukus pilnametystės, ir vėlesniais gyvenimo etapais. Derėtų pasirinkti labiausiai patinkantį variantą: valgyti daugiau žuvų ir kitų maisto produktų, kuriuose gausu omega-3 riebalų rūgščių pienas, kiaušiniai, kai kurių rūšių duona ir kt. Kada reikėtų pradėti reguliariai matuoti kraujo spaudimą?

Kaip jis gali padėti paprastam žmogui? Paėmus kraujo namuose, mėginys nusiunčiamas į laboratoriją analizei atlikti. Vėliau tiriamas asmuo gauna elektroninę ataskaitą. Optimali arba planinė reikšmė yra 8 proc. Jeigu jūsų omega-3 riebalų rūgščių koncentracijos kraujyje indeksas yra žemesnis, reikia valgyti daugiau žuvų ir arba gerti papildus su eikozapentaeno ir dokozaheksaeno rūgštimis.

Lietuviai gali užsisakyti tyrimą apsilankę interneto svetainėje, tačiau kol kas rezultatai pateikiami tik anglų kalba. Galbūt galėtumėte pateikti trumpą santrauką ar patarimų, ką vertėtų daryti? Taip, širdies ir kraujagyslių ligos yra sudėtingos, turi daug skirtingų rizikos veiksnių. Jei reikėtų išvardyti veiksmus, kuriuos būtina atlikti norint hipertenzija nuo diprospan riziką, pradėčiau nuo: omega-3 riebalų rūgščių koncentracijos kraujyje indekso padidinimo iki 8 proc.

Nereikia jokių vaistų — tik pakoreguoti mitybą ir arba maisto papildų vartojimą.

omega riebalų rūgščių širdies sveikata kaip įveikti hipertenziją be vaistų

Taip pat patarčiau mesti rūkyti, jei rūkote! Atsisakę tabako gaminių, gerokai sumažinsite riziką. Taip pat reikia sumažinti cholesterolio kiekį kraujyje arba kraujo spaudimą, jeigu yra per didelis. Tam turėsite numesti svorio ir pagerinti mitybą taip pat nepamirškite labiau riboti druskos kiekį arba vartoti vaistus. Jei sergate antro tipo cukriniu diabetu, atsikratę kelių nereikalingų kilogramų stipriai pagerinsite savo sveikatos būklę.

Žinoma, galite vartoti vaistus, mažinančius cukraus kiekį kraujyje. Taip pat labai svarbu reguliariai mankštintis, užteks bent išeiti pasivaikščioti. Negalite pakeisti savo genų ar šeimos narių ligų istorijos, tačiau omega riebalų rūgščių širdies sveikata išvardyti veiksmai padės gerokai sumažinti riziką susirgti širdies ir kraujagyslių ligomis!

omega riebalų rūgščių širdies sveikata hipertenzijos stadijos klasifikacija

Klausk psichoterapeuto Į klausimus atsakys psichoterapeutė Aistė Jasaitytė - Čeburiak. Atsakymų ieškokite Delfi Plius.