Rausva druska nuo hipertenzijos, Himalajų druska – pelningas jaukas lengvatikiams?


Dėl per didelio jos vartojimo padidėja kraujospūdis ir insulto rizika, sako mitybos specialistė Ilona Drulytė.

Ar žinai, kad? Kodėl druska reikalinga mūsų organizmui? Nuo seno mokslininkų nustatyta, kad žmogus ilgai neišgyvena be vandens ir druskos.

Tačiau jį sumažinti gali būti sudėtinga, nes druskos yra net ten, kur nė neįtariame, pavyzdžiui, sausuose pusryčiuose. Lietuviai per dieną suvartoja beveik du kartus daugiau druskos, negu rekomenduojama.

Halitas – Vikipedija

Tačiau jį sumažinti gali būti sudėtinga, nes druskos yra net ten, kur nė neįtariame, pavyzdžiui, sausuose pusryčiuose. Druską maistui konservuoti ir jo skoniui pagerinti vartojame jau 4 tūkst.

Paskaičiuota, kad per metus žmonija rausva druska nuo hipertenzijos apie mln.

hipertenzijos atsipalaidavimas

Nacionalinio maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo instituto Mitybos skyriaus vedėja Ilona Drulytė sako, kad populiariausia yra iškasamoji žemės druska. Druska, parduodama maisto prekių parduotuvėse, turi būti joduota.

Tačiau ar iš tikrųjų yra taip blogai kaip atrodo? NATRIS Natris yra svarbi mineralinė sudedamoji ir makro-mineralas, kuris reikalingas gana dideliais kiekiais kiekvieną dieną, kad patenkintų visus organizmo poreikius.

Parduotuvėse dabar matome įvairaus asortimento: yra ir jūros druska, ir Himalajų, ir rožinė, ir rūkyta, ir pilkoji, ir juodoji Rausva druska nuo hipertenzijos pavadinimų — daugybė. Bet gal svarbu pasakyti, kad tai bet kokiu atveju yra druska. Ji aiškina, kad būtent natrio chloridas ir suteikia druskai sūrų skonį.

Druskos yra ir ten, kur nesitikite jos rasti

Kurią druską pasirinkti — smulkią ar rupią, — pačių šeimininkių reikalas. Mažiau perdirbta yra tamsesnė, rupesnė druska.

hipertenzijos gydymas mėlynuoju moliu

Žodžiu, labai tradicinė vertybė ir kulinariniais tikslais naudojama kaip ypatingas, brangus produktas dėl tos savo gavybos. Kitų rūšių druskos yra ypatingos ne tik dėl išskirtinio gavybos būdo. Jos nuo tradicinės druskos, pasak I.

Drulytės, labiausiai skiriasi savo išvaizda, kristalų dydžiu — dažnai jie būna didesnio dydžio, turi kokį nors atspalvį. Dažniausiai tai — rausva, pilka arba dar taip vadinama juoda, rudo atspalvio druska.

Himalajų druska – pelningas jaukas lengvatikiams?

Anot jos, skirtingos druskos rūšies skonis per daug nesiskiria. Sakoma, kad Himalajų druska turi šiek tiek saldumo.

dietos hipertenzijai meniu savaitę su receptais

Drulytės teigimu, gali turėti rūkyta druska. Tačiau bet kokiu atveju tai yra druska, kurios tikslas — suteikti sūrų skonį maistui arba konservuoti maistą.

Apie neigiamą druskos skonį medikai kalba nuolat ir siūlo druskos vartoti mažiau. Drulytės žiniomis, lietuviai per dieną druskos suvartoja apie 9 g — du kartus daugiau, negu rekomenduojama Pasaulio sveikatos organizacijos.

Baltas padažas - kaip pasigaminti namuose

Pastaroji pataria per dieną suvartoti ne daugiau kaip 5 g druskos. Kai kurie kiti literatūros šaltiniai leidžia suvartoti iki 6 g. Bet čia mes kalbame apie visą druską, kuri jau yra ir maisto produktuose.

Ar mums reikia druskos?

Tai — ta druska, kurią mes suvalgome su duona, dešra, sūriu. Druskos yra net tokiuose maisto produktuose, kaip sausi pusryčiai.

Priklauso nuo to, iš kokios vietovės gaunama ar kokiais priedais papildyta. Jos istorija prilygsta žmonijos istorijai. Druska ©  K. Šatūno nuotr.

Ten yra gana didelis druskos kiekis, tik ten yra ir druskos, ir cukraus, ir mes nelabai jaučiame sūrumą. Be kitų produktų, kurie yra tikrai sūrūs, druskos yra ir žuvies produktuose, silkėje, padažuose, bulvių traškučiuose, rūkyti mėsos gaminiai turi be galo daug druskos.

Pasak jos, druska gali būti pavojinga dėl per didelio natrio kiekio. Dėl to padidėja kraujospūdis, išsivysto širdies kraujagyslių ligos, arterinė hipertenzija. Literatūroje, mitybos specialistės žiniomis, ypač daug kalbama apie insultą.

Ar druska – baltoji mirtis?

Ji pabrėžia, kad tai — bene 50 proc. Aišku, ne vien tik druska čia vaidina pagrindinį vaidmenį. Ir kitų rizikos veiksnių yra visa puokštė: riebus maistas, mažas fizinis aktyvumas, alkoholio vartojimas, rūkymas, kitos priežastys.

Bet tikrai moksliniais tyrimais įrodyta, kad per didelis druskos vartojimas — svarbi per didelio kraujospūdžio priežastis.